Kardiolog Agnieszka Wnuk-Lipińska SiedlceAgnieszka B. Wnuk-Lipińska Specjalista Chorób Wewnętrznych Specjalista Kardiolog
badanie lekarskie kardiologiczne

Konsultacje
kardiologiczne

wykres z badania ekg

Badanie EKG

holter ciśnieniowy pomiar ciśnienia krwi

Holter ciśnieniowy

badanie holter ekg

Holter EKG

badanie echo serca

Echo serca

czerwone serce

Diagnostyka wad serca

diagnostyka bólu w klatce piersiowej

Diagnostyka i leczenie
bólów w klatce piersiowej

złóg cholesterolowy

hipercholesterolemii

leczenie nadciśnienia tętniczego

Leczenie nadciśnienia
tętniczego

Książki dotyczące diety

Kuchnia według pięciu przemian

Anna Ciesielska - Filozofia smaku

Anna Ciesielska

Filozofia smaku

Filozofia życia

Filozofia zdrowia

Barbara Temelie, Beatrice Trebuth - Gotowanie według pięciu przemian

Barbara Temelie

Beatrice Trebuth

Gotowanie według pięciu przemian

Książki o gotowaniu zgodnym z założeniami medycyny chińskiej, która jako medycyna prewencyjna od tysiącleci jest lepsza w zapobieganiu i leczeniu chorób przewlekłych, niż tradycyjna medycyna akademicka, która za to lepiej leczy przełomy zdrowotne, jak na przykład zawały serca, czy udary mózgu.

Dieta w oparciu o wiedzę akademicką i zdobycze współczesnej medycyny

dr David Servan-Schreiber - Antyrak, nowy styl życia

dr David Servan-Schreiber

Antyrak, nowy styl życia

Naturalne metody walki z rakiem i ryzykiem nowotworów oraz chorób cywilizacyjnych takich, jak: miażdżyca, cukrzyca, nadciśnienie tętnicze, choroba wieńcowa oraz inne schorzenia sercowo-naczyniowe.

Michel Montignac - Dania z Prowansji

Michel Montignac

Dania z Prowansji
Montignac nad Wisłą
Jeść, aby schudnąć
i wiele innych...

Oparte na diecie z niskim indeksem glikemicznym, czyli diecie zapobiegającej cukrzycy, otyłości, zmniejszającej ryzyko nowotworów.

Wszystkie polecane powyżej książki dotyczące zdrowej diety mogą być stosowane jako odrębne całości lub łączone. Dieta według pięciu przemian zawiera w sobie zalecenia dietetyczne „Antyraka” jak i niski indeks glikemiczny, więc jest tu wymieniona jako najważniejsza i najbardziej polecana. Jeżeli ktoś nie może poświęcić zbyt dużo czasu na gotowanie, aby spożywać wszystkie niezbędne dla organizmu składniki pokarmowe, powinien rozważyć w porozumieniu ze swoim lekarzem, dołączenie do diety różnych suplementów, np. kwasów Omega 3, wyciągu z zielonej herbaty, rozpuszczalnego błonnika.

Wsparcie uzdrawiania

Anita Moorjani - Umrzeć by stać się sobą

Anita Moorjani

Umrzeć by stać się sobą

Jest to niezwykle inspirująca książka o uzdrowieniu z ciężkiej choroby. Autorka pisze o przyczynach swojej choroby i o tym, co odkryła dzięki niej i jak odmiennie widzi teraz świat, co daje jej poczucie pełni życia, zdrowia i szczęścia. Książka bardzo polecana jest osobom, które cierpią na choroby nowotworowe lub inne ciężkie, przewlekłe schorzenia. Inspiruje do wyleczenia.

Eben Alexander - Dowód

Eben Alexander

Dowód

To pozycja książkowa napisana przez amerykańskiego neurochirurga, który z agnostyka staje się człowiekiem świadomym tego, że nie jest tylko ciałem fizycznym. Świadomość ta przychodzi po niezwykłym wyleczeniu z ciężkiej choroby, śmiertelnej w 97% przypadków, w przebiegu której autor przeżył doświadczenie bliskie śmierci przebywając przez tydzień w śpiączce. Książka polecana dla tych, którzy stają twarzą w twarz ze śmiercią ciała fizycznego i mają nadal wątpliwości, czy po życiu tutaj jest coś dalej. Pisana przez „niedowiarka” nawróconego przez własne doświadczenie dla „niedowiarków”.

Joseph Murphy - Potęga podświadomości

Joseph Murphy

Potęga podświadomości

Nasza podświadomość może w potężny sposób wspomagać nasze uzdrowienie lub wręcz przeciwnie, jeśli w to uzdrowienie nie wierzymy, utrzymywać nas w stanie choroby. W tym znanym od lat dziele autor, który sam pokonał nieuleczalną chorobę, dzieli się z czytelnikami sposobami oddziaływania na podświadomość, dzięki którym można osiągnąć uzdrowienie. Pokazuje możliwości uzdrawiania nie tylko ciała, ale i innych aspektów życia wpływających na poczucie szczęścia. Dostępna jako pozycja książkowa i w formie audiobooka.

David R. Hawkins - Technika uwalniania

David R. Hawkins

Technika uwalniania

Książka amerykańskiego psychiatry, który zajmował się badaniami nad świadomością człowieka i odkrył, że niektóre poziomy świadomości sprzyjają leczeniu i utrzymaniu zdrowia, a inne powodują choroby i cierpienie. Autor pisze jak możemy zmieniać nasz poziom świadomości, aby wspierała nasze zdrowie i szczęście. Stosując swoją technikę uwalniania autor sam wyleczył się z około dwudziestu dolegliwości, w tym choroby zagrażającej życiu.

Deepak Chopra - Odbudowa ciała, ożywianie duszy

Deepak Chopra

Odbudowa ciała, ożywianie duszy

Amerykański lekarz i naukowiec hinduskiego pochodzenia, autor wielu książek, który prowadzi badania nad wpływem diety, właściwej aktywności fizycznej, praktyk relaksacyjnych i medytacji na geny człowieka. W tej książce opisuje doświadczenia, które udowadniają odkrycie naukowe sprzed kilku lat, nagrodzone Nagrodą Nobla, mówiące o tym, że styl życia może modyfikować nasze geny. To oznacza, że możemy wyzdrowieć z nieuleczalnych chorób zmieniając styl życia na zdrowszy i połączony z potrzebami duszy. Pisze tu o sposobach pozwalających w naturalny sposób wspierać zdrowie.

Książki dotyczące zdrowego stylu życia

Dale Carnegie - Jak przestać się martwić i zacząć żyć

Dale Carnegie

Jak przestać się martwić i zacząć żyć

Książka, która odmieniła życie wielu ludzi. Książka, którą każdy powinien poznać i stale stosować się do przedstawionych w niej rad, bowiem najczęstszą przyczyną większości chorób są zmartwienia. Dzięki tej książce można nauczyć się, jak sobie z nimi radzić. Dostępna jest również w formie audiobooka.

Beata Pawlikowska - Kurs szczęścia

Beata Pawlikowska

Kurs szczęścia

Powszechnie wiadomo, że szczęście ma wiele wspólnego ze zdrowiem. Szczęśliwi ludzie łatwiej utrzymują stan zdrowia. Zdrowie natomiast może przynieść poczucie szczęścia, szczególnie tym, którzy borykają się z jego brakiem. Beata Pawlikowska prosto i pięknie uczy jak czuć się szczęśliwym.

Timothy Ferriss - Czterogodzinne ciało

Timothy Ferriss

Czterogodzinne ciało

Jak szybko i bez wielkiego wkładu czasu zdrowiej żyć i lepiej wyglądać. W książce polecana jest dieta wysokobiałkowa, ale nie wysokotłuszczowa, w połączeniu z warzywami jedzonymi w tym samym czasie (tzw. dieta niskowęglowodanowa), łatwa w zastosowaniu i skuteczna. Książka opisuje również bardzo efektywne ćwiczenia fizyczne, niewymagające poświęcania im wielu godzin. To książka dla „zapracowanych” młodych ludzi, którzy potrzebują zadbać o siebie przy małym wkładzie czasu. Aby uzyskać pożądane efekty należy ściśle stosować się do zaleceń zawartych w książce.